Nowi partnerzy Rugby Europe 18.11.2020
TweetRugby Europe ogłosiło powołanie agencji Sports Media Ventures (SMV) i River Media Partners (RMP) na partnerów marketingowych i sprzedażowych w celu dalszego rozwijania źródeł przychodów Rugby Europe.
Dwie agencje z siedzibą w Amsterdamie i Londynie będą odpowiedzialne za rozwój przychodów z marketingu i mediów stowarzyszenia poprzez „opakowanie” i sprzedaż produktów komercyjnych związanych z rozgrywkami i wydarzeniami organizowanymi przez Rugby Europe. Rugby Europe zdecydowało się na współpracę z zespołami Nicka Cheswortha (RMP) i Florisa Weisza (SMV), którzy mają wieloletnie doświadczenie w marketingu rugby i prawach medialnych dzięki doświadczeniom zdobytym podczas Pucharu Świata w Rugby i innych ważnych międzynarodowych imprez.
Rugby Europe organizuje w każdym sezonie około 600 meczów, w szczególności Mistrzostwa Europy w Rugby, które są jedynymi europejskimi rozgrywkami kwalifikacyjnymi do Pucharu Świata w Rugby 2023 oraz Mistrzostwa Mężczyzn i Kobiet Rugby 7, które dają możliwość awansu na World Series i Igrzyska Olimpijskie. Rugby Europe zamierza również uruchomić profesjonalne rozgrywki klubowe na sezon 2021-2022 dla krajów nieuczestniczących w turnieju Six Nations. Ta inicjatywa będzie podstawą współpracy z obiema agencjami.
Octavian Morariu, prezes Rugby Europe: Rozwój zasobów ma kluczowe znaczenie dla Rugby Europe. Dzięki wsparciu wszystkich naszych związków stworzyliśmy i rozbudowaliśmy RugbyEurope.TV, które rzuciło światło na znaczenie europejskiego rugby. Dzięki RMP i SMV będziemy mogli zwiększyć promocję naszych rozgrywek i wygenerować dochód niezbędny do rozwoju i do inwestowania w nowe projekty.
Florent Marty, dyrektor generalny Rugby Europe: Rugby Europe to wyjątkowa okazja dla marek i mediów poszukujących odbiorców na 48 rynkach w Europie. Do tej pory dysponowaliśmy ograniczonymi zasobami ludzkimi, aby rozejrzeć się po rynku. Dzięki SMV i RMP mamy teraz doświadczonych partnerów, którzy pomogą nam rozwinąć pełny potencjał naszych produktów.
Nick Chesworth, dyrektor generalny River Media Partners: O ambicjach Rugby Europe świadczy ich strategia dotycząca przyszłych rozgrywek. Stwarza to doskonałą okazję do znaczącego zwiększenia zasięgu, udziału, oglądalności i wartości handlowych Rugby w całej Europie kontynentalnej. Pomimo pandemii, przed Rugby Europe czekają ekscytujące czasy. RMP i SMV są zachwyceni, że zostali wybrani do udziału w misji ekspansji gry Rugby Europe.
Floris Weisz, dyrektor generalny Sports Media Ventures: Jestem przekonany, że Rugby Europe zajmuje bardzo wyjątkową pozycję w tym sporcie, a dzięki odpowiedniej strategii handlowej i dystrybucji mediów będzie tylko coraz ważniejsze, ponieważ obejmuje tak wiele kluczowych wzrostów na rynkach sportu. Chcemy wnieść swój wkład w tę podróż i cieszymy się, że będziemy współpracować z zespołem Rugby Europe w celu zbudowania długoterminowej strategii i partnerstwa.
Źródło: Rugby Europe